Ärende & arbetsorder
Digitala ärenden och arbetsordrar, tillgängliga även ute på fält.
Behöver ditt företag upprätta ett egenkontrollprogram? Jobbar ni med protokoll för driftsättning eller underhållsavtal?
I mer eller mindre alla branscher arbetar man med checklistor, protokoll eller egenkontroller. Därför har vi skapat digitala sådana i mBiz som passar oavsett bransch eller typ av checklista!
För dig som arbetsledare innebär att kunna skapa digitala checklistor att du får kontroll över vilka uppgifter som ska utföras och när, och du får allting samlat på ett och samma ställe för varje service ni utför.
När ärendet och arbetsmomenten är utförda kan du enkelt ta ut protokollet och maila över det direkt till kund.
Du skapar själv checklistorna med de arbetsmoment som krävs samt eventuella värden som måste anges vid utförandet. Flexibiliteten i systemet gör att checklistorna kan användas för alla olika tester och egenkontroller – oavsett bransch eller orsak.
När teknikern sedan kommer till kunden kan denne enkelt ta fram rätt ärende i sin mobil, klicka fram arbetsmomenten och börja bocka av på listan.
Finns det något som teknikern behöver dokumentera så görs det enkelt genom att exempelvis lägga till ett foto från mobilen som kopplas direkt in i korrekt ärende. Och självklart kan du även spara annan dokumentation - varje ärende har sin egen mapp för dokument.
Serviceplaneringen hjälper dig att snabbt skapa ärenden som du sedan kan tilldela till dina tekniker. Behöver du skapa ett schema för underhållsservice för varje månad under hela avtalstiden? Inga problem! Om något händer och en service behöver flyttas gör du det enkelt via drag and drop och då får även teknikern informationen att ärendet är flyttat.
I kalendern får du även en tydlig översikt ifall serviceordrarna är utförda eller inte. På så sätt kan du se att ni uppfyller de serviceåtaganden ni har avtalat.
När teknikern har arbetat klart tar det endast ett par klick att redovisa tid och utlägg direkt i ärendet. På så sätt samlar du snabbt och enkelt tidredovisningen för varje serviceorder och kan fakturera tiden för detta när du vill.
Låt oss hjälpa dig och dina medarbetare till en enklare arbetsdag med mindre papper och manuellt arbete.
Digitala checklistor. Enkelt att använda. Full kontroll.
Vad väntar du på?
Midroc berättar hur de effektiviserat sin verksamhet med mBiz och hur de hanterar alla sina anläggningar digitalt hela vägen från driftsättningens egenkontroll till uppföljning och eftermarknad med avtalsunderhåll.