För dig som är projektledare eller serviceplanerare

Som ansvarig för projekt eller serviceplanering hjälper mBiz dig i din vardag.

  • Planera vem som gör vad och när
  • Följ upp status på projekt, installationer eller serviceärenden
  • Håll koll på kostnader och intäkter i förhållande till planen

Är det mycket nu?

Som spindel i nätet kan det vara mycket att hålla reda på. Oron att något glöms bort kanske gnager, och ledningen vill ha lugnande besked. Med mBiz blir det betydligt enklare att jonglera alla bollar!

Allt klart och i tid

Allt klart och i tid

Med mBiz blir det enkelt att hålla koll på kollegorna och ditt team.
- Planera vem som gör vilken uppgift och när
- Dela upp större projekt i faser för enklare överblick
- Ärenden och arbetsordrar, deras status och vem som ansvarar

Behöver någon påminnelser eller instruktioner är det enkelt att föra en dialog inom företaget utan att det syns i ärendeinformation till kund.

Koll på kostnader

Koll på kostnader

Som ansvarig för en leverans vill du såklart veta att kostnaderna går i takt och att inget missas.
- Hur mycket tid som lagts i förhållande till planen
- Kostnader som resor och andra utlägg
- Material som använts i genomförandet

Med mBiz blir det enkelt att hålla kontroll och se om det avviker mot planer och budget.

Flexibel debitering

Flexibel debitering

Händer det att det tillkommer moment eller kostnader som inte fanns med i planen från början? Inga problem, mBiz hjälper dig att hålla ordning!
- Hantera olika typer av debitering, blanda fast pris med löpande
- Håll koll på vad som ingår i fast åtagande och vad som är tillkommande
- Delfakturera under pågående leverans

mBiz håller koll på exakt vad som är fakturerat och inte, så inget missas och du har kontroll på vad som debiteras och när.

Support och serviceärenden

Support och serviceärenden

Med mBiz kan du även hantera planerad service och underhåll men också support, reklamationer eller annan kundservice.
- Planera återkommande service och underhåll
- Hantera serviceärenden eller felanmälningar
- Digitala checklistor underlättar rutiner och kontroller

Med epostfunktionen i mBiz kan ni dessutom hålla dialog med kunden i ärenden och ge samt få feedback när servicen är avklarad.

Många bollar i luften – kul!

Visst är det kul när det händer mycket och kunderna är så nöjda att de vill lägga på fler uppdrag. Och med mBiz som ditt verktyg kan du tryggt tacka ja till mer ansvar. Låter det spännande?

Det här kan också vara av intresse