Anläggningsregister
Skapa ordning och struktur bland dina anläggningar och tillgångar.
För alla anläggarfirmor, certifierade eller ej, tillhandahåller vi ett register för dina tekniska anläggningar, lagring av anläggningsdokumentation, stöd för underhållsavtal, digitala checklistor för exempelvis egenkontroller. Vill du ha allt detta i samma system, som dessutom är molnbaserat och som följer krav för förvaring av anläggningsdokumentation enligt SSF 1015? Ta kontakt med oss!
I mBiz kan du lagra den tekniska informationen om varje anläggning så som kontaktpersoner, revisionsdatum och garantitider samt utrustningslistor inklusive områden och sektioner.
Du kan även spara all dokumentation exempelvis färdiga ritningar eller andra handlingar.
Med mBiz får du både struktur och ett smidigt arbetssätt i samma lösning.
Integrera systemet till mKey för kodhantering, och du har ett komplett system för att hantera alla era anläggningar, inklusive unika koder per anläggning.
För dina mer säkerhetsklassade anläggningar har vi såklart en behörighetsstruktur som gör att du kan styra vem som har access till de olika anläggningarna. Du kan till och med styra åtkomsten för dokumentationen i de fall det finns vissa dokument som endast en utvald grupp ska kunna hantera.
Om du verkligen vill samla allt i ett system kan du även använda mBiz för projekteringsfasen. Där kan du samla alla arbetsordrar som ingår i projektet och även hantera tillkommande arbeten (ÄTA-jobb) som ska debiteras på löpande basis.
Har du anläggningar med underhållsavtal kan du enkelt skapa serviceordrar med tillhörande checklistor. Dina tekniker kan se ordern i sin mobiltelefon och kan bocka av punkterna på checklistan samtidigt som den är ute på plats hos kunden. Du kan även skapa checklistor för andra ändamål så som egenkontroller, idrifttagande och riskanalyser - du bestämmer själv hur de ska se ut och vilka arbetsmoment som ska ingå.
Inte ens tidrapporteringen är något som längre behöver släpa efter! Alla som ska rapportera sin tid har tillgång till detta dygnet runt, i sin egen ficka.
Eftersom mBiz följer SSFs krav på lagring av dokument behöver du inte krångla med att flera olika system, eller analoga lösningar – i mBiz kan du hantera allt.
Digitalt anläggningsregister. Enkelt att använda. Full kontroll.
Vad väntar du på?
Midroc berättar hur de effektiviserat sin verksamhet med mBiz och hur de hanterar alla sina anläggningar digitalt hela vägen från driftsättningens egenkontroll till uppföljning och eftermarknad med avtalsunderhåll.