Projekt- och ärendehantering

Så som det borde vara.

Smidig projekthantering

Skapa snabbt och enkelt dina projekt med all nödvändig information så som ärenden, kontaktperson, beställningsnummer, leveransdatum och dokumentation. Du hittar all projektinformation på ett och samma ställe, bara ett klick bort.

Enkel ärendehantering

Du kan skapa ärenden för alla de aktiviteter som finns inom projektet och enkelt planera, prioritera, tilldela och gruppera dem. Det spelar ingen roll om du arbetar med projekt inom IT- eller tillverkningsindustrin, du kan använda projektmodulen oavsett bransch – mBiz fungerar för alla!

Artiklar & leveranssedlar

För dig som arbetar inom tillverkningsindustrin, eller annan bransch där ni levererar produkter till era kunder, har vi skapat en funktion där du för varje projekt har möjlighet att lägga till artiklar och material samt generera leveranssedlar till din kund. Leveranssedeln kan du antingen skriva ut eller spara ner och skicka via e-post. Självklart kan du också anpassa leverenssedeln med ert företags logotyp.

Fakturering

Du kan skapa debiterbara projekt antingen till fastpris, löpande pris eller varför inte både och. Den debiterbara tiden, eller artiklarna, kan du sedan enkelt skapa underlag för under modulen Fakturaunderlag.

Vid fastprisprojekt kan du välja att fakturera antingen vid projektets start eller avslut.

Allting är möjligt tack vare mBiz flexibilitet.

Omfattande analys

På alla dina projekt kan du självklart även ta ut analyser, både under projektets gång och då projektet är levererat. Några exempel på välanvända analyser är bland annat nedlagd vs. fakturerad tid, intäkt per intäktskonto samt utfallet av projektet. Med analysverktyget blir det enkelt att följa upp mot de mål du har satt för att få en överblick av projektets lönsamhet.

Historik

Systemet ger dig komplett historik så att du har full kontroll vad som sker i ett projekt - vem som har gjort vad och när det skedde.