Uppdateringar för inbrottsanläggningar
Vi lanserar nu en större uppdatering för karaktären inbrottslarm, här kan du läsa mer om vilka förbättringar som gjorts.
Ny plats för kategorispecifik information
I denna lite större uppdatering har vi valt att flytta ut hela fliken som har att göra med karaktären inbrottslarm från anläggningsformuläret och istället placera informationen mer lättåtkomligt som en underflik på översiktssidan för anläggningen. Du kommer alltså nu enklare åt att ändra viktig information för din anläggning.
Men, vi har inte bara gjort det enklare, vi har även lagt till en mängd nya fält under respektive underrubrik så som:
- Provdrift & Utryckning under provdrift
- Projektör & Underleverantör för kabelförläggning
- Väktarkod & Nyckelnummer
- ... och många fler!
I och med detta finns alltså möjlighet att fylla i alla uppgifter som tillhör intyget samt bilagorna 1-4, så att intyget blir komplett och minimera behovet att redigera dokumentet efter att det genererats.
Generera anläggarintyg och bilagor
Ja, som rubriken säger kan du nu inte bara generera anläggarintyget i sin helhet utan även välja vilka bilagor du vill ska genereras.
Och inte bara det, du kan även välja att generera mbiz version av bilagorna sektionsförteckning och utrustningslista istället för SSFs.
Om du väljer mbiz version av en bilaga kommer du att se en ny flik där du kommer att kunna ange vilka preferenser du har för just den bilagan.
Avvikelser och upplysningar
Ett av de kundönskemål vi fått var att du ska kunna lägga in avvikelser på en anläggning, detta lanserade vi i en tidigare release under 2025.
Nu vidareutvecklar vi denna funktion så att du kan ange om det är en avvikelse eller en upplysning samt att du kan säga vilken position noteringen ska ha. Även detta följer såklart med till anläggarintyget. Baserat på den information du anger på anläggningen i mbiz visar intyget sedan om anläggningen uppfyller SSF 130 i sin helhet eller med avvikelser (i bilaga 1).
Kontaktpersoner vid åtgärd
En ny rullgardin har tillkommit under fliken kontakter i anläggningsformuläret där du har kunnat ange andra kontakter så som beställare eller anläggningsskötare. Här kommer du att kunna fylla i vilka av era kundkontakter som ska vara kontaktpersoner vid åtgärd. Datat som läggs in här kommer att automatiskt fyllas i i bilaga 2 - Uppgifter till larmcentral.
Har du frågor om den senaste uppdateringen?
Tveka inte att ta kontakt med oss!
Maria Leijon