Anläggningsregister för all din information och dokumentation

  • Register för tekniska anläggningar på komponentnivå
  • Tillgängligt även ute på fältet
  • Utför underhåll med digitala protokoll
  • Uppfyller krav enligt SSF 1015

Anläggningsregister för dina tekniska anläggningar

mbiz anläggningsregister ger dig möjligheten att spara information om alla dina tekniska anläggningar. Samla all dokumentation i en struktur som är både enkel och användarvänlig.

Uppfyller krav enligt SSF

mbiz drivs från datahallar som går på grön el och som följer riktlinjerna i SSF 200 Skyddsklass 3 och SSF 130 Larmklass 3, samt alla övriga krav för förvaring av anläggningsdokumentation enligt SSF 1015.

Utrustning

Bygg upp varje anläggning med alla de artiklar som finns ute hos kund. Skapa egna fält för exempelvis garantitid så kan du lättare hålla koll på när garantier går ut.

Egna fält

Skapa egna fält för all den information som just du behöver per objekt. Ange om det ska vara fritext, datum, checkbox och om det är obligatoriskt att fylla i.

Komplett historik

Du har alltid tillgång till komplett historik av all aktivitet som sker per anläggning och per dokument. Historiken visar vad som har ändrats, av vem och när.

Behörighetsstyrning

Med behörighetsstyrning kan du se till att dina medarbetare endast har tillgång till de anläggningsdokument de behöver – både via dator och mobil.

Avtalsservice

Lägg in vilken typ av servicenivå anläggningen har och skapa därefter återkommande ärenden för exempelvis månadskontroll eller annat periodiskt underhåll.

Arbetsordrar

Använd även mbiz ärende & arbetsorder för att skapa ordrar kopplade till anläggningen.

Digitala protokoll

Skapa digitala protokoll för dina serviceunderhåll eller egenkontroller. Dina medarbetare kan utföra dem direkt i sin mobil, maila protokollet till kund och avsluta ordern.

Säker kodhantering

Håll alla viktiga koder och lösenord uppdaterade och säkra! Integrera mkey med ditt anläggningsregister och få hjälp att hålla reda på dina koder och lösenord.

Effektivisera din arbetsdag med mbiz

Sedan 2019 har vi hjälpt företag inom el- och säkerhetsbranschen att jobba mer effektivt, spara tid och minska administrationen så att de istället kan fokusera på sin kärnverksamhet.

Se filmen för att få veta mer om fördelarna med mbiz.

Låter detta intressant? 

Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång. 

All information du behöver

All information du behöver

Med hjälp av anläggningsregistret kan du på ett enkelt och ordnat sätt hitta all information om dina objekt, exempelvis anläggningsägare, driftsättningsdatum och kontaktpersoner. Du kan även spara information om de komponenter/artiklar som finns på anläggningen och skapa egna fält för alla de uppgifter som är viktiga för dig att hålla reda på. Självklart så finns det också en funktion för strömförbrukningsberäkning. 

Alltid tillgängligt

Eftersom systemet är webbaserat har dina medarbetare alltid tillgång till det. Du kan därmed uppdatera anläggningsregistret när som helst och dina medarbetare på fält får tillgång till den nya informationen omgående. 

Smidig dokumenthantering

För att hålla ordning och reda på all dokumentation kan du skapa en fast mappstruktur. Systemet ser även till att endast en person åt gången kan redigera respektive dokument. Och kanske viktigast av allt är att mBiz anläggningsregister sparar alla tidigare revisioner av dokumentet.

Anläggarintyg för inbrott och brand

Du som arbetar på en certifierad anläggarfirma har möjlighet att skriva ut anläggarintyg för inbrottslarm och brandlarm.

mbiz fyller automatiskt i intygen med de uppgifter du har angett och du kan sedan spara det färdiga intyget på respektive anläggning för snabb åtkomst.​

Kontakta oss - vi visar dig hur mbiz fungerar

Har du frågor eller vill prata om hur mbiz kan passa din verksamhet? Skicka in dina kontaktuppgifter i nedan formulär eller ring oss direkt.

 

 

Vill du läsa mer?