Ny version av mBiz - sista etappen av avtalsservice

Måndag 23 september driftsätter vi mBiz version 2.2 innehållande mer funktionalitet för att kunna lägga in sin avtalsservice i systemet och både planera de olika serviceordrarna samt kunna utföra checklistorna direkt i mobiltelefonen.

Självklart har vi inte bara utvecklat funktioner kring servicen utan även åtgärdat flertalet mindre ärenden som efterfrågats av våra kunder:

Det finns nu möjligheten att kunna filtrera avtal baserat på slutdatum. Möjlighet att kunna ställa i notiser och uppsägningstid kommer att komma längre fram.

Du kan nu även söka på telefonnummer på kontakter, oavsett format på telefonnumret. Om numret är sparat med landskod i början behöver du inte ange det för att kunna söka rätt på kontaktpersonen.

Vi har även gjort några justeringar kring tidredovisningen vilket gör att du kan söka direkt på ärende i tidredovisningen utan att ange projekt först. Vid attestering av fakturaunderlag kommer du att se både tidstypen och prisavtalet som användes vid tidredovisningen, för att lättare kunna avgöra ifall all information är korrekt.

mBiz mobilapplikation har vi lagt till en snabblänk på förstasidan till alla de ärenden/arbetsordrar som just du är tilldelad på. Ordrarna kommer att visas med all nödvändig information så som rubrik, projekt, eventuell anläggning, prioritet, klar senast och status. Som standard kommer de att sorteras enligt klar senast, men det kan du självklart justera om så behövs.

Sorteringsmöjligheten har vi även lagt till på anläggningsregistret så att du exempelvis kan sortera på anläggningsnr, objekt och ort.

Till anläggningsregistret har vi lagt till ytterligare en nivå av åtkomst och synlighet. Utöver att kunna styra åtkomst (läs och läs/skriv) till anläggningsregistret, samt att kunna styra åtkomst på dokumentmappar på anläggningen, kan du från och med nu även styra synlighetenkategorinivå. Det betyder att du exempelvis kan ange att en viss grupp endast ska ha synlighet för Brandlarm medan en annan grupp ska ha synlighet på alla kategorier förutom Inbrottslarm.

Vi har även lagt till ett nytt fält på anläggningar: Avdelning. På så sätt kan du lättare filtrera fram de anläggningarna som tillhör just din avdelning.

Även i resursplaneringen har vi gjort några uppdateringar. Vi har förbättrar ärendefiltret på höger sida så att ärenden som standard visas sorterat på klar senast datum. Du kan se mer information kring respektive order så som prioritet, tilldelad och status. Vill du filtrera på fler alternativ har du självklart möjligheten att ta fram ett mer avancerat filter.


Kalendervyn har fått liten uppfräschning gällande utseende och zoom-nivåer.