Uppdaterad roadmap - vad kommer i mBiz under 2020?

Saker blir, som ni vet, inte alltid som planerat på grund av yttre och ibland interna omständigheter. Då är det bra att kunna vara flexibel och lösningsorienterad för att ställa om till den nya verkligheten. Med det sagt kommer här en uppdaterad roadmap för 2020.

Vår roadmap är preliminär och ett levande dokument och nu snart halvvägs in på året har den förändrats en del. Eftersom transparens och tydlighet är viktigt för oss delar vi gärna med oss av vad vi arbetar på under året och kommunicerar även när ändringar sker.

Den roadmap ni ser nedan innehåller bara de större penseldragen, utöver detta finns det självklart massor av mindre funktioner som vi också kommer att utveckla - så som kundönskemål, gränssnittsförbättringar och vidare utveckling på existerande funktionalitet.

Om du saknar någon funktionalitet eller har frågor kring vår roadmap är du, som alltid, välkommen att höra av dig till vår support på support@mirror.se.  

Nedan kan du se hur vår utvecklingsroadmap ser ut just nu för 2020. Vi tänkte även förklara lite mer vad som kommer att komma inom närtid.

 

Första halvåret

Egenkontroller

Möjligheten att kunna importera apparatlistor direkt till ett protokoll i de fallen du ska utföra en kontroll för alla installerade komponenter på en anläggning. Vi kommer även att göra andra förbättringar till checklistorna och protokollen, mer information kommer i våra releasenotes.

Import i gränssnittet

Möjlighet att kunna importera bland annat arbetsmoment i en checklista, anläggningar och organisationer genom gränssnittet.

 

På lite längre sikt

Förbättringar komponentregistret

Möjlighet att kunna spara information på artikeln så som elförbrukning, typ av artikel med mera. Denna information kommer synas i anläggningens komponentregister där du även kan ange mer information så som placering, UNR-nummer, sektion och annat.

Dokumentgenerator för anläggningar

Möjlighet att kunna generera anläggarintyg direkt från systemet.

Frikoppla ärenden och typ-hantering

Möjlighet att kunna koppla ärenden till abonnemang, organisationer, anläggningar eller avtal utan att ha ett projekt i grunden. Utöver det kunna skapa olika typer av ärenden med olika uppsättningar fält, exempelvis supportärenden jämfört med utvecklingsärenden.

Orderbekräftelse via EDI

Vid inköp hos en grossist kan en orderbekräftelse skickas från grossisten till mBiz direkt in i korrekt arbetsorder. På så sätt behöver du eller teknikern inte fylla i material manuellt. Vilka grossister som kommer innefattas är ännu inte bestämt.