Resursplaneringen och ny grossist till centralregistret
Som alltid har vi utvecklat en hel del mindre saker men i denna release har vi framför allt fokuserat på vår resursplanering samt anslutit en ny grossist till vårt centralregister för artiklar.
Resursplaneringen
Mer precis överblick
Du kan numera bläddra bland dag- eller veckovy samt en vy som visar lite längre tidsperspektiv på ca 1,5 månad.
Dag- och veckovyn hjälper dig att se mer i detalj vad som är planerat medan den lite längre översikten hjälper dig att istället se hur beläggningen ser ut under en överskådlig framtid.
Ordinarie arbetstider
För din organisation kan du nu även ställa in vilka ordinarie arbetstider som ska visas och kunna planeras på i resursplaneringen. Du kan också dölja helger och ställa in tid för lunch, så att dessa inte går att planera in tid på.
Detaljerad informationsruta och kommentarer
Vi har även utökat informationen som visas om du håller muspekaren över en planerad aktivitet. Du kan även välja att se eventuella kommentarer som är lagt på den planerade aktiviteten.
Min planering
När du loggar in i mbiz och kommer till Dashboard kan du nu också se en kalender med Min planering. Här får du en snabb överblick över dina planerade aktiviteter den gällande veckan. Du kan även stega framåt eller bakåt för att se framtida eller dåtida planering. Varje aktivitet är en klickbar länk som tar dig vidare för snabb åtkomst.
Några andra funktioner som vi också lanserat denna release:
- Rexel finns nu som ny grossist i vårt centrala artikelregister. Om du vill aktivera denna grossist går du till funktionen Grossister i huvudmenyn
- Du kan nu sätta en förvald debiteringsmetod på arbetsordrar som tillhör en organisation
- Vi har utökat vårt manuella provningsprotokoll med en kolumn för sektion
- Ökat bredden på sidfotens kolumner i anläggarintyget då de var lite för smala
- Och många andra saker..