Ärendehantering
Digitala ärenden och arbetsordrar, tillgängliga även ute på fält.
Avtal som ska faktureras periodiskt lägger du enkelt upp med hjälp av mBiz abonnemangshantering. Du anger kund och kontaktperson, beställningsnummer, start- och slutdatum och med vilka intervall kunden ska få fakturor. Du kan när som helst generera fakturaunderlag och mBiz håller reda på vilka perioder som kunderna redan debiterats för.
Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång.
Du kan lägga upp så många avtal du vill per kund och för varje avtal välja om det ska faktureras årsvis, kvartals- eller månadsvis. På varje avtal lägger du in allt som ingår, baserat på artiklar du lagt upp, och du kan justera pris samt eventuell rabatt. Kunden ser exakt vad de betalar för.
Du justerar enkelt volym och kan ange om efterdebitering ska ske på nästa periods faktura. mBiz håller reda på vilka avtal och perioder som fakturerats så att inget missas eller dubbeldebiteras.
Du har full historik per kund och avtal och kan se bakåt vad som debiterats och när. Med hjälp av analysen kan du per kund, per intäktskategori, per artikelgrupp eller rentav på artikelnivå snabbt få koll på hur det ser ut med volym och intäkter över tid.
Har du frågor eller vill prata om hur mBiz kan passa din verksamhet? Skicka in dina kontaktuppgifter i nedan formulär eller ring oss direkt.