Ärendehantering
Digitala ärenden och arbetsordrar, tillgängliga även ute på fält.
Ett enklare säljstödssystem för dig som vill ha en överblick av alla säljmöjligheter och hur de ligger till i försäljningsprocessen. Med mbiz säljstöd får du snabbt information om prospekt, vem som är säljansvarig, ordervärde, förväntat avslutsdatum och sannolikhet. Du kan enkelt se om ett prospekt följts upp av en kollega, och vad som hittills är sagt och gjort.
Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång.
Förenkla din arbetsdag genom att skapa uppgifter för exempelvis möten, påminnelse om att ringa tillbaka till kontaktpersonen en viss vecka eller att offerten ska vara klar ett specifikt datum. mbiz säljstödsystem visar alla uppgifter i en samlad att-göra-lista samt notifierar dig när ett slutdatum närmar sig.
Du kan enkelt generera de rapporter du behöver. Några exempel på välanvända analyser är viktade ordervärde och förväntat avslutsdatum, säljstock per medarbetare, ursprung och förlorade säljmöjligheter. På så sätt kan du analysera ditt företags potentiella intäkter samt utfall av marknadsaktiviteter.
Du kan spara både kund- och leverantörsavtal inklusive information som avtalsansvarig, kontaktperson, start- och slutdatum. Sorteringen gör det enkelt att hålla reda på om det är något avtal som det snart är dags att omförhandla, eller säga upp.
Har du frågor eller vill prata om hur mbiz kan passa din verksamhet? Skicka in dina kontaktuppgifter i nedan formulär eller ring oss direkt.