Säljstöd

Översikt och statistik för företagets alla säljmöjligheter.

Översikt och transparens

Ett enklare säljstödssystem för dig som vill ha en överblick av alla säljmöjligheter och hur de ligger till i försäljningsprocessen. Du får snabbt information om prospekt, vem som är säljansvarig, ordervärde, förväntat avslutsdatum och sannolikhet. Du kan enkelt se om ett prospekt följts upp av en kollega, och vad som är sagt och gjort hittills.

Uppgifter

Uppgifter

Förenkla din arbetsdag genom att skapa uppgifter för exempelvis möten, påminnelse om att ringa tillbaka till kontaktpersonen en viss vecka eller att offerten ska vara klar ett specifikt datum. mBiz visar alla uppgifter i en samlad att-göra-lista samt notifierar dig när ett slutdatum närmas.

Omfattande analys

Omfattande analys

Du kan enkelt generera de rapporter du behöver. Några exempel på välanvända analyser är viktade ordervärde och förväntat avslutsdatum, säljstock per medarbetare, ursprung och förlorade säljmöjligheter. På så sätt kan du analysera ditt företags potentiella intäkter samt utfall av marknadsaktiviteter.

Avtalshantering

Avtalshantering

Du kan spara både kund- och leverantörsavtal inklusive information som avtalsansvarig, kontaktperson, start- och slutdatum. Sorteringen gör det enkelt att hålla reda på om det är något avtal som det snart är dags att omförhandla, eller säga upp.

Detta och mycket mer med mBiz säljstöd

 

Egna värden

Du kan själv skapa de statusar och ursprung som du behöver. Om du gör en annonssatsning kan du skapa den som ett eget ursprung och på så sätt analysera hur mycket affärer den satsningen genererade. 

Förväntat avslutsdatum

Lägg in förväntade avslutsdatum så att du enklare kan se hur potentialen ser ut för de kommande månaderna. 

Viktat ordervärde

Genom att ange den potentiella intäkten, hur länge avtalet skulle sträcka sig samt sannolikhet kan du snabbt se det viktade värdet ni har i er orderstock.

Förlorade affärer

Det finns mycket att vinna i att analysera varför man förlorar säljmöjligheter. Skapa anledningar som passar just din verksamhet för att snabbt kunna se vilken anledning som är vanligast och vidta åtgärder.

Kommentarer

Lägg in kommentarer på vad som är gjort och sagt med kunden för att ha full koll vid nästa möte.

Dokumentation

Spara all dokumentation kring affären på ett ställe för att ha kontroll och transparens inom säljteamet.

Se fler funktioner